Sant Jaume acollirà dues noves formacions del programa “Més digitals”
La Casa de Cultura acollirà aquesta primavera dues formacions gratuïtes del programa Més digitals, impulsat per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’oferir competències digitals bàsiques a la ciutadania.
Els cursos, adreçats especialment a persones adultes i sèniors que volen guanyar autonomia en l’ús dels dispositius digitals, es faran els dilluns i els dimecres de 10 a 12.30 h, a la Casa de Cultura (carrer de la Germanor, 8).
La primera proposta serà “La teva salut en el món digital”, que es durà a terme del 9 al 25 de març de 2026. Es tracta d’una formació pràctica, de 15 hores i en modalitat presencial, que permet conèixer eines i recursos per gestionar la salut a través del mòbil o la tauleta. S’hi treballarà l’ús de l’aplicació La Meva Salut, l’idCAT Mòbil, les aplicacions dels hospitals de l’entorn i la detecció d’informacions fiables en l’àmbit de la salut.
Posteriorment, del 13 al 29 d’abril de 2026, es durà a terme el curs “Consum segur en el món digital”, també de 15 hores. Aquesta formació abordarà els drets bàsics de les persones consumidores, els passos per reclamar o denunciar, la identificació d’enganys digitals i les bones pràctiques per fer un consum en línia segur i responsable.
Ambdues formacions formen part del programa “A Catalunya, ser digital no té edat” i tenen una metodologia molt aplicada, basada en activitats i situacions pràctiques.
Les inscripcions a la primera formació, “La teva salut en el món digital”, ja es poden fer presencialment a la Biblioteca o el Punt TIC (Casa de Cultura) en horari d’atenció al públic.
Més informació es pot consultar en aquest enllaç.


